Reklama v Androidu loni posílila o 504%, Apple ztratil 7% tohoto trhu

Millennial Media je nezávislý lídr v oblasti mobilní reklamy. Millennial, který se – jen tak mimochodem – chystá na IPO, vydává každý rok zprávu o stavu na trhu operačních systémů pro chytré telefony. Zpráva za rok 2011 přinesla téměř šokující informaci – množství reklam zobrazených na smartphonech běžících na Androidu stouplo o více než 500% v porovnání s předešlým rokem.

V roce 2011 se 47% reklam zobrazilo právě na zařízení s Androidem jako operačním systémem, zatímco iOS, který běží na výrobcích od Applu, držel 33% podíl. Jen pro srovnání, v roce 2010 měl iOS podíl na tomto trhu 41%, zatímco Android dosahoval 30%. Množství reklamy (impresí) zobrazené na produktech Applu tedy v meziročním srovnání kleslo o 7%. Nicméně, pokud se podíváme na podíl jednotlivých zařízení a ne na platforem, tak zjistíme, že iPhone je podle Millennial stále číslem jedna a žádný jiný chytrý telefon nedosahuje takového tržního podílu.

Tabletům jasně dominuje Apple iPad a to už od svého uvedení na trh v roce 2010. Druhé místo si drží Samsung Galaxy Tab, jehož pozice však stále posiluje a to na úkor právě iPadu od Applu.

Ze zprávy Millennialu se lze dále dočíst, že pokud jde o typy aplikací, ve kterých se reklamy zobrazovaly, tak nejvíce se v tomto ohledu loni dařilo hrám, které v meziročním srovnání posílily o 16% což je posunulo na první místo žebříčku. Druhé místo co do počtu reklamních impresí obsadily aplikace spadající do kategorie Hudba a zábava. Skokanem roku se pak staly aplikace se zpravodajstvím a novinkami, které si v meziročním srovnání polepšily o 66%.

Komentáře